וטרינר כלבים בבאר שבע – מידע מקצועי על כלבים

עיקור כלבים. למה זה חשוב?

1- סיבה בריאותית: מניעת ייחומים לא רצויים .

ייחום בכלבה היא תקופה שנמשכת 3 שבועות במהלכה הכלבה " מושכת" את הזכר ויכולה להכנס להריון. הייחום חוזר על עצמו כל 5 חודשים וסימני הייחום הם הפרשות דמיות מאיבר המין ומשיכת זכרים.

הוכח שכלבות שמתיחמות לפחות 3 פעמים בחיים עלולות לפתח סרטן של העטינים בסבירות גבוהה משמעותית מכלבות אחרות.

בנוסף- ייחומים רבים עלולים לגרום למחלה נפוצה ומסכנת חיים בכלבות מבוגרות שנקראת דלקת רחם. מחלה שמצריכה ניתוח דחוף בסיכון גבוה יחסית.

2- סיבה התנהגותית-בנוסף לסיבות הבריאותיות - כלבות מיוחמות כאמור מושכות זכרים במשך 3 שבועות , מה שמביא להתגודדות זכרים לא מסורסים סביב הבית וצורך מתמיד לשמור שלא יצליחו להיכנס. הזכרים שמתקבצים ביחד סביב בית הנקבה המיוחמת עלולים לנשוך או ממש להוות מיטרד לבעלים של אותה הכלבה . יש לבודד את הכלבה כדי למנוע הריון.

3- סיבה אנושית- מניעת הריונות לא רצויים.

כלבה יכולה להיכנס להריון כל 5 חודשים .

גם אם תמצאו בתים לכל הגורים - אתם בעצם מונעים בתים מגורים אחרים שכבר נולדו וממתינים בעמותות שייקחו אותם. אותם גורים מומתים במאות מדי יום ברחבי הארץ.עיקור מונע זאת.

4- סיבה כלכלית- כיום המדינה מעודדת עיקורים וסרוסים וכלבים שעברו עיקור זוכים להנחה משמעותית בתשלום אגרת הכלבת. הנחה של כמעט 400 שח לשנה.

5- סיבה נוספת: הריון מדומה-

כלבות לא מעוקרות נוטות לפתח תופעה של הריון מדומה עם סימנים מאד דומים להריון כולל הפרשת חלב והכנת ה" קן" לגורים.  תופעה זו , בה הנקבה ממש מחכה לגורים (שלא מגיעים) גורמת גם היא מיטרד לבעלים ולכלבה.

אז איך עושים את זה?

קובעים תור מספר ימים מראש. הכלבה צריכה להיות בצום ולא מיוחמת בזמן הניתוח.

ממש לפני הניתוח אנו לוקחים ספירת דם בה בודקים ערכי כדוריות דם לבנות, אדומות וטסיות דם ובמידה והכל תקין- כלבתכם נכנסת לניתוח שמבוצע בחדר ניתוח מתקדם עם רופאים בעלי עשרים שנות נסיון .

במהלך הניתוח (שמבוצע עם מכונת הרדמה בגז ומנוטר עם מוניטור שבודק כל משך הניתוח קצב לב ואחוז חמצן בדם) - הכלבה מקבלת משככי כאבים ותוך שעה היא כבר מועברת לחדר התאוששות.

בדרך כלל אנו משאירים את הכלבה למספר שעות נוסף להשגחה והיא הולכת ברגל הבית ממש כפי שהגיעה.

אחרי עשרה ימים יש להגיע לצורך הסרת תפרים- פרוצדורה שנמשכת 2-3 דקות ואינה כרוכה בכאב כלל.

חזרה לדף הבית: וטרינר בבאר שבע

עיקור כלבים