חיסונים וטיפולים

בעלות על בעלי חיים דורשת לא מעט עבודה, שמירה על חייהם ועל בריאותם ודאגה לצרכים שלהם. כשיש בעיה רפואית מסוימת יש לטפל בה מיד, וכדאי מאוד לשים לב לסימנים חריגים אצל בעלי חיים בכלל וכלבים בפרט בשביל לזהות את הבעיות הרפואיות הללו בהקדם ולטפל בהן. אך יש גם טיפולים מונעים כמו טיפול מונע נגד תולעים, והוא טיפול שניתן כבר לגור על ידי חיסון. יש עוד כמה חיסונים לכלבים שכדאי להכיר והנה הם:

החיסון המשושה

אולי החיסון המוכר ביותר בציבור הרחב, חיסון שכשמו כן הוא, אמור לתת מענה ובעיקר מניעה של 6 מחלות שעלולות להיות קשות. המחלות הללו הינן: נגיף הפרו, נגיף אשר פוגע במעיים ובסופו של דבר גורם לזיהום למוות. לפטוספירה, (2 זנים של המחלה) חיידק שגורם לפגיעה בכליות ובכבד, כלבלבת, אחת המחלות הקשות שמתבטאת בהפרשת מוגלה מהעיניים, חוסר תיאבון, שלשול, דלקת ריאת, ולעיתים אף פגיעה עצבית משנית. פאראאינפלואנזה, נגיף שגורם למחלות דרכי הנשימה והאחרון, דלקת כבד נגיפית.

שעלת המכלאות

חיסון למחלה שנפוצה בעיקר במקומות בהם יש קבוצות של כלבים, זו מחלה חיידקית שתוקפת את מערכת הנשימה. את החיסון עושים בעיקר לפני שמכניסים כלב לפנסיון או למכלאה בכדי שלא יקבל את המחלה שם.

כלבת

אולי המחלה המוכרת ביתר בקרב כלבים. הנגיף מועבר דרך בלוטות הרוק של החיה הנגועה ויכול לעבור גם לבני אדם. כלבת היא מחלה נגיפית קטלנית וסיכויי ההחלמה ממנה קלושים. חיסון נגד כלבת ניתן לכלבים כמובן אך תוך מחשבה לא להפיץ את המחלה גם לבני אדם.

חשוב לעשות אותם בזמן!

חיסונים לכלבים חשוב לעשות בזמן. חשוב לברר עם וטרינר אילו חיסונים חייבים לעשות, מתי לעשות אותם ואם הכלב הועבר ממשפחה אחרת או ממכלאה חשוב לברר מה הוא כבר עבר ומה לא. מתן חיסונים לכלבים כחלק שמירה על בריאותם וחייהם של החברים שלנו על ארבע, יאריכו את חייהם ויספקו להם חיים נעימים וטובים ובעיקר נטולי אותן מחלות שחלקן מחלות בהן הסבל של בעל החיים הוא נוראי עד למותו וחשב למנוע סבל כזה.

מחפשים וטרינר אמין? סמכותי? שאתם סומכים שיבצע טיפול איכותי ואוהב לחיית המחמד שלכם – צרו עימנו קשר ואנחנו נדאג לחיות הבית שלכם. המרפאה הווטרינרית של דר' שרמן, המרכז הווטרינרי בנגב, טיפולי וטרינר בבאר שבע והסביבה, וטרינריה וטיפולים בחירום – 24 שעות.