דלקות אצל בעלי חיים

בעלי חיים מבויתים יכולים לסבול ממחלות שונות, מחלות שלפי מחקרים הם לא סבלו מהם בעבר אך בעידן המודרני הם הפכו לחלק מהחיים שלנו מה שלא מוסיף להם בריאות.  הם אוכלים מזונות אינם בטבע שלהם, אוכלים מפחי זבל, מגיעים במגע עם בעלי חיים אחרים מבויתים עם מחלות שונות, ויש עוד לא מעט דרכים בשבילם לחלות. יש דלקות שונות אצל בעלי חיים, דלקות שיכולות להיות קלות או חמורות אשר מצריכות הגעה אל בית חולים לחיות, והנה כמה מהדלקות הללו.

דלקת בדרכי השתן

דלקות בדרכי השתן קיימות אצל בעלי החיים בדיוק כמו אצל בני האדם. רוב דלקות השתן בבעלי חיים אלו דלקות של שלפוחית השתן,  דלקות שמתחילות מאיברי המין החיצוניים של החיה ומגיעות עד לשלפוחית השתן מה שבדרך כלל נגרם מזיהום חיידקי. הסימנים של דלקת בדרכי השתן שונים מבני האדם בעיקר בגלל חוסר היכולת להצביע על משהו שמפריע, סימנים כמו שתן דמי, השתנה מרובה במקומות שונים, אי יכולת להתאפק בבית עד ליציאה החוצה אצל כלבים מחונכים לצרכים, צריכה מוגברת של מים וכל מה שמצביע על התייבשות מצד אחד, ועל צורך להשתין מצד שני. בני אדם מתארים זאת בפשטות – צריבה במתן שתן, מה שבעלי החיים כמובן לא יכולים להגיד.

דלקות פרקים

דלקות פרקים קיימות בעיקר אצל כלבים, כלבים נמוכים עם מבנה ארוך או כלבים שמנים שלא עושים פעילות גופנית. גורם נוסף לדלקת פרקים אצל כלבים יכולה להיות תזונה לא מתאימה לכלב, תזונה שאינה מספקת לגופו את כל צרכיו. במקרה של דלקת פרקים יש לפנות לטיפול אצל וטרינר או בית חולים לחיות עד לריפוי.

דלקת ריאות

דלקת ריאות אצל כלבים או חתולים מתאפיינת במצוקה נשימתית, הפרשות מהנחיריים, חולשה וירידה בתיאבון. אם יש את הסימנים הללו חשוב לפנות לבדיקה אצל וטרינר או בית חולים לחיות, לעשות צילומי רנטגן על מנת לאשש את החשד ושהכלב יקבל טיפול בהתאם.

יש עוד לא מעט דלקות אצל בעלי חיים וכל מי שיש לו בעלי חיים רצוי שיכיר לפחות את הסימנים הבסיסיים להם. אם אתם מחפשים מישהו אמין? סמכותי? שאתם סומכים שיבצע טיפול איכותי ואוהב לחיית המחמד שלכם – צרו עימנו קשר ואנחנו נדאג לחיות הבית שלכם. המרפאה הווטרינרית של דר' שרמן, המרכז הווטרינרי בנגב, טיפולי וטרינר בבאר שבע והסביבה, וטרינריה וטיפולים בחירום – 24 שעות.